Четвер
14.12.2017
10:57
Пошук


Форма входу

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Архів записів
Календар
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
  • Магазин автозапчастин
  • Друзі сайту
    Державний
    навчальний заклад "Професійний ліцей сфери послуг
    м. Хмільник"

    ЗВІТ

    директора Державного начального закладу «Професійний ліцей сфери послуг м.Хмільник»

    Вінницької області Коломійця Миколи Петровича

    за 2014-2015 н.р.

     

    1. Організація навчально-виховного та навчально–виробничого процесу

     

     Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів» від 28 січня 2005 р. № 55 керівники дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів щорічно після завершення навчального року (червень-липень) звітують перед педагогічними колективами, батьківськими комітетами, радами та піклувальними радами навчальних закладів про виконану роботу за навчальний рік

     

              Вся робота з організації навчально-виховного та навчально-виробничого процесу ведеться у відповідності до плану роботи Державного навчального закладу «Професійний ліцей сфери м.Хмільник . План роботи ДНЗ «Професійний ліцей сфери м.Хмільник» розглядається та схвалюється педагогічною радою на початку поточного навчального року. 

    Професійний ліцей діє на підставі Статуту, затвердженого заступником Міністра освіти і науки України В.Б. Жебровським  наказ МОН від 01.02.2012 p., зареєстрованого державним реєстратором у Вінницькій області, код ЄДРПОУ 24900151 від 12.10.2012 р. 

    Державний навчальний заклад «Професійний ліцей сфери м.Хмільник» є атестованим навчальним закладом за рішенням ДАК від 24.06.2010 р. , протокол №84  (наказ МОН України від 14.07.2010 р. №1850-Л). Видано ліцензію про надання освітніх послуг,  пов’язаних з одержанням первинної професійної підготовки, професійно-технічного навчання за робочими професіями, серія АЕ №458944, атестованим (рішення РЕР від 11.06.2010 р.,протокол № 51) серія РД № 003925 та видано ліцензію на надання освітніх послг загальноосвітніми навчальними закладами за рівнем повної загальної освіти серія АВ №547665

     

     

     

     

    Державний навчальний заклад

    «Професійний ліцей сфери послуг м.Хмільник»

     

    В навчальному закладі відповідно до штатного розпису -  86,2 штатних одиниць,  з них:

    - адмінперсоналу – 12,5

    - майстрів виробничого навчання – 24

    - спеціалістів – 9

    - бухгалтерська служба - 3

    - робітників – 13,5

    - викладачів – 24,2

    За період  з 01 липня 2014 року по 01 липня 2015 року в загальному по навчальному закладі було прийнято 10 чоловік, звільнено  8 чоловік.

     

    Навчання ведеться за такими професіями:

     

    з/п

    Код за ДК

    Повна назва професій

    Освітня база

    Термін навчання

    1

    5122

    5123

    Кухар

    Офіціант

    9 класів

    3 роки

    2

    5122

    5123

    Кухар

    Офіціант

    11 класів

    1,5 роки

    3

    7436

    Швачка

    9 класів

    3 роки

    4

    7436

    Швачка

    11 класів

    1 рік

    5

    7436

    7433

    Швачка

    Кравець

    9 класів

    3 роки

    6

    7436

    7433

    Швачка

    Кравець

    11 класів

    1,6 роки

    7

    7122

    7133

    7132

    Муляр

    Штукатур

    Лицювальник-плиточник

    9 класів

    3 роки

    8

    7122

    7133

    7132

    Муляр

    Штукатур

    Лицювальник-плиточник

    11 класів

    1 рік

    9

    4121

     

    4211

    Конторський (офісний) службовець (бухгалтерія)

    Контролер-касир

    9 класів

    3 роки

    10

    4121

    Конторський (офісний) службовець (бухгалтерія)

    11 класів

    1 рік

     

    Підготовка кваліфікованих робітників ведеться на базі базової загальної середньої освіти - термін навчання 3 роки, на базі повної загальної середньої освіти - термін навчання 1 рік, 1,5 роки. Учні, що прийняті на навчання на базі базової загальної середньої освіти разом з професією одержують повну загальну середню освіту. 

    Контингент учнів професійного ліцею станом на 01.09.2014 р. складав 436 учня,   з них дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування 13, з них 4 учні знаходяться на повному державному забезпеченні, 9 учнів на частковому державному забезпеченні, всі мають Єдиний квиток, застраховані, умови їх проживання обстежені. Дітей із пільгових категорій – 91.   

    Підготовка велась згідно Державних стандартів ПТО. 27.02.2015 р.,   було здійснено випуск 21учня по професії  «Швачка, кравець».Отримають дипломи кваліфікованого робітника 134 учня.( в тому числі з відзнакою 12 учнів). Слід відмітити, що всі випускники  отримають кваліфікацію з двох і більше професій.    Достроково випущено  14 учнів, які отримали свідоцтво робітничої кваліфікації.      

             План прийому на наступний навчальний рік – 170 учнів.

    Учні в минулому навчальному році навчались за 5 професіями: « Швачка, кравець», «Кухар, кравець», «Кухар – офіціант»,  «Конторський ( офісний) службовець (бухгалтерія), контролер – касир», «Муляр, штукатур, лицювальник-плиточник».

      Навчальний процес у ліцеї здійснюється за розкладом занять, який складається посеместрово на підставі діючих робочих навчальних планів та наказу про педагогічне навантаження викладачів.

      Робочі навчальні плани розроблені на підставі типових згідно з державними стандартами професійно-технічної освіти, погоджені з замовниками робітничих кадрів, НМЦ ПТО в Вінницькій області та затверджені заступником директора департаменту освіти і науки Вінницької ОДА. 

    Навчання учнів   ведеться у чіткій відповідності до державних стандартів ПТО, що введені в дію наказами МОН від 23.08.2006 р. № 633; від 29.08.2007 р. №771; від 23.04.2008 р. №759; від 10.07.2012 р. №802. 

             У відповідності до робочих навчальних планів середнє річне навантаження складає викладачам 736 годин. За згодою окремі викладачі працювали з неповним навантаженням.

    Забезпечено рівномірне навчальне навантаження учнів протягом тижня, ефективне використання матеріально-технічної бази та відповідність педагогічним і санітарно-гігієнічним нормам, враховано чергування теоретичних, лабораторно-практичних занять та професійно-практичної підготовки.   Педагогічне навантаження встановлюється у відповідності з освітою та педагогічним стажем викладачів.

    Навчальними планами передбачено тижневе навантаження учнів   не більше 36 годин, при денному навантаженні не перевищує 8 академічних годин теоретичного навчання та 6 годин виробничого навчання.

    На підставі навчальних планів та програм педагогічні працівники розробляють перспективно-тематичні, календарні  плани, плани уроків, які погоджуються на засіданнях методичних комісій та затвепрджуються заступником директора з теоретичного навчання.

             Освітній та фаховий рівень педагогічних працівників відповідає предметам, які викладаються в ліцеї. В цілому колектив ліцею згуртований, спроможний виконувати державні вимоги якісної підготовки робітничих кадрів, забезпечити комфортні умови для навчання, праці та відпочинку.    

    Головну мету, яку ми завжди ставили і ставимо перед собою – підготувати компетентних, конкурентоспроможних фахівців на ринку праці.

    Запорукою було і залишається якісне і в повному обсязі виконання навчальних планів та програм. З цим завданням ми щороку справляємось. Всього за 2014-2015 н.р.було  38 відмінників.

                 Навчальний заклад забезпечений комп’ютерною та офісною технікою, має сучасний інтер’єр. Має свій сайт, який постійно поповнюється інформацією з  життя навчального закладу.

                  При викладанні теоретичного матеріалу реалізуються міжпредметні та міжциклові зв’язки: розгляд тем із загальноосвітніх предметів носить професійний напрямок.                   

    За результатами зовнішнього незалежного оцінювання в минулому році 15 випускників ліцею продовжили навчання у вищих навчальних закладах.

                 Навчально-виробничий процес здійснювався відповідно до річного плану роботи ДНЗ «Професійний ліцей сфери послуг м.Хмільник» на 2014-2015 навчальний рік, який був розглянутий на засіданні педагогічної ради ліцею та затверджений директором ліцею.

               Виробниче навчання проходить по підгрупах, здійснюється в дві зміни.Всі навчальні плани та програми погоджуються роботодавцями. Безпосередньо у роботодавців учні мають можливість на основі укладених договорів пройти виробниче навчання на виробництві та навчально-виробничу практику. Фахівці від роботодавців включаються в склад державних кваліфікаційних комісій для проведення державної підсумкової атестації.

              Поглибленню практичної спрямованості навчання значною мірою сприяють щорічна виробнича практика, яка проводиться в умовах реального виробництва.

                  Навчально-виробничу практику учні проходять на базових підприємствах згідно укладених договорів. Перед проходженням учнями  виробничої практики між навчальним закладом та керівниками підприємств та організацій міста укладаються договори для надання робочих місць для проходження виробничої практики, де послідовно набуваються первинні професійні уміння і навички виконання робіт відповідно до навчальних планів та програм. Тому важливе місце в плануванні навчально-виробничого процесу в навчальному закладі займає спільна співпраця навчального закладу з керівниками підприємств та організацій міста. Виробнича практика – це важлива частина підготовки кваліфікованих робітників. Місця виробничої практики особливо передвипускної, підбираються з урахуванням можливості направлення випускників на роботу на дане підприємство. Перед направленням учнів на виробничу практику майстрами виробничого навчання складається і затверджується у встановленому порядку детальна програма виробничої практики, при необхідності організовується переміщення учнів-практикантів на робочих місцях.

    З кожним роком все складніше вирішується питання щодо оплати праці учнів під час виробничої практики. Це зумовлено рядом об’єктивних причин:

    відсутність вакансій;відсутність правового підґрунтя здійснювати грошові виплати учням з ряду професій, де обов’язковою умовою для виконання виробничих завдань є досягнення особою 18 років.  

         У відповідності з річним планом ліцею здійснюється контроль за станом навчально-виробничого процесу. Систематично перевіряюєься підготовка до занять, стан викладання предметів, ведення плануючої документації, впровадження інноваційних, педагогічних та сучасних фахових технологій. Результати внутріліцейного контролю знаходили відображення у рішеннях педагогічної ради, відповідних нарадах.

             Для формування державного замовлення укладені угоди про підготовку кадрів. Потенційні замовники  будівельників на ринку праці є приватні будівельні підприємства нашого регіону. Зокрема, навчальний заклад   співпрацює з  ТОВ «Подолпромторг», СПД Стасюк О.Л.,ТзОВ «Теплоенергетична компанія»,  АПНВП «Візит». Під керівництвом спеціалістів фірм наші учні під час виробничої практики засвоюють прийоми роботи з екологічно безпечними матеріалами. Фахівці підприємств надають консультації, організовують «майстер класи» для методичної комісії будівельних професій.

         Понад 30 років плідно співпрацюємо з ВАТ Хмільницька швейна фабрика  «Лілея » та ВАТ «Аліса» (у минулому - базові підприємства). В останні роки почали співпрацювати з приватним сектором економіки, а саме з СПД ФОП Скоробогач, ПП «Інтер-текст», мале приватне підприємство «Гравіс»,ТОВ «Побутові послуги», ПП Звєрєва. Адміністрація підприємств організовує професійні екскурсії,   надає учням платні робочі місця під час проходження   виробничої практики. Директор, головні інженери  є постійними членами державної кваліфікаційної комісії.

           Виробничу  практику учні професій  «Кухар; офіціант» проходить в сучасних  ресторанах, кафе (ФОП Власюк, ПП Рафальська, АПНВП «Візит», ФОП Палагович, ПП Цуркан, ПП Копчинський, ФОП Журбенко, ПП Вацак, ФОП Швець, ПП Бровко).   На сьогоднішній день випускники ліцею успішно працюють на    даних підприємствах. На базі ресторанів, кафе організовуються  майстер – класи, семінари  з питань застосування новітніх  технологій при  приготувані страв.

         Потенційними  замовниками бухгалтерів, контролерів-касирів є СПД ФОП Стасюк, ФОП Власюк, ПП Болбат, ФОП Фарина, АПНВП  «Візит». Спільно з керівниками цих підприємств розробляються програми виробничої практики, погоджуються переліки кваліфікаційних пробних робіт учнів

            Завдяки створенню розгалуженої мережі державних і приватних кафе, ресторанів, барів, магазинів, будівельних майданчиків, що   сконцентровані у місті – курорті Хмільник, потреба спеціалістів,  яких готує наш ліцей, існує постійно.

             Спільна взаємодія адміністрації, педагогічного колективу і учнів навчального закладу з роботодавцями регіону, сприяє більшій популяризації професій, які є у навчальному закладі, дозволяє вчасно реагувати на пропозиції роботодавців щодо професійно-практичної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників, сприяє швидкій адаптації випускників.

                Питання працевлаштування випускників в ліцеї знаходиться на постійному контролі. Адміністрація ліцею співпрацює з місцевими органами виконавчої влади, державною службою зайнятості та замовниками робітничих кадрів.

             В січні місяці в ліцеї виданий наказ про створення комісії по працевлаштуванню випускників до складу якої ввійшли адміністрація ліцею та майстри виробничого навчання випускних груп, призначено працівників ліцею відповідальних за працевлаштування випускників.

             Протягом року комісія по працевлаштуванню випускників вивчала потребу регіонального ринку праці. Проводила зустрічі з роботодавцями, вирішувала питання щодо укладення договорів з підприємствами роботодавцями на підготовку кваліфікованих робітників, проводила роз’яснювальну  роботу з випускниками та їх батьками щодо обов’язкового працевлаштування згідно отриманої професії

              В березні місяці проходило засідання комісії та учнів випускних груп по попередньому розподілу випускників ліцею, де ознайомлюють учнів з порядком працевлаштування випускників, надається інформація про можливість працевлаштування на підставі укладених договорів, ознайомлюють учнів з реєстром вакансій.

            По закінченні ліцею разом із врученням дипломів державного зразка, буде видано випускникам направлення на роботу, заведено картки випускників у двох примірниках.

         Моніторинг працевлаштування випускників 2014 р. показав що більшість випускників працюють за направленням, 12% змінили місце працевлаштування, але працюють за отриманою професією 13% випускників продовжили навчання. Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування в 2014 році в ліцеї не випускались.

                 У 2014-2015 навчальному році проводились конкурси фахової майстерності учнів ліцею  та виставки технічної творчості, а саме:

    по професії «кухар. офіціант» - грудень 2014року

    по професії «конторський(офісний) службовець (бухгалтерія) , контролер-касир» - лютий 2015 року

    по професії «муляр, штукатур, лицювальник- плиточник» - березень 2015 року.

               В квітні місяці 2015 року учень групи  М- 13- 9 Саган Юрій Іванович приймав участь в 2 етапі обласного конкурсу фахової майстерності по професії «штукатур» у м.Немирів Вінницької області.

    Протягом навчального року відповідна робота проводилась у єдиній державній базі освіти, а саме:введення даних по руху контингенту учнів;

    створення матеріально-технічної бази ліцею відповідно нормативних документів;створення структурного підрозділу – Могилів-Подільської філії ДНЗ «ПЛСП м.Хмільник» та занесення всіх нормативно-правових документів по структурі Могилів-Подільської філії, особові відомості учнів , а також по руху контингенту учнів.

     

    Методична робота

     

          Методична робота в  ДНЗ « Професійний ліцей сфери послуг м. Хмільник» здійснюється відповідно до «Положення про методичну роботу в ПТНЗ», плану роботи на рік та планів роботи методичних комісій і ґрунтується на діагностичній основі з урахуванням рівня професійної підготовки педагогів.        

             У ДНЗ «Професійний ліцей сфери послуг м. Хмільник» у 2014-2015 навчальному році працювало 48 педагогів, у тому числі: 28 викладачів, 20 майстрів виробничого навчання. Якісний склад педагогічного колективу характеризувався наступними показниками:  старший викладач -1, викладачі вищої категорії – 7 педагогів, викладачі I категорії – 6 осіб. Мали звання «Майстер виробничого навчання IІ категорії» – 3 особи,  майстри виробничого навчання  12 тарифного розряду – 6 осіб,  майстри виробничого навчання  11 тарифного розряду - 4 особи.

     

     

    Педагоги

    Вища

    (12т.р.)

    В т.ч. звання

    І кат.

    (11 т.р.)

    ІІ кат.

    (10 т.р.)

    Спеціаліст

    ( 9 т. р.)

       Всього

    Викладачі

    7

        1

    6

    7

    8

    28

    Майстри виробничого навчання

    6

        3

    4

    5

    5

    20

    Інщі педагогічні працівники

     

     

     

     

     

    6

    Всього

    13

        4

    10

    12

    13

    54

     

             В 2014 – 2015 навчальному році відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06 жовтня 2010 р. № 930, згідно графіка та вимог  проведена   атестація педагогічних працівників ліцею. В поточному році атестації підлягали  і пройшли атестацію 13 педпрацівників , у тому числі: 5 викладачів на  підтвердження вищої категорії, 1 викладач на підтвердження вищої категорії та педагогічного звання «Старший викладач», 1 майстер на підтвердження 12 тарифного розряду та звання «майстер виробничого навчання ІІ категорії», 8 -  на ІІ категорію,1 майстер виробничого навчання на 12 тарифний розряд, 1 майстер виробничого навчання на 11 тарифний розряд,  5 майстрів виробничого навчання на 10 тарифний розряд.      В атестаційний період адміністрацією навчального закладу, членами атестаційної комісії вивчалася система роботи педагогічних працівників, що атестувалися, шляхом відвідування уроків, позакласних заходів, перевірки ведення документації, навчальних кабінетів.

            Підвищили свою професійну компетентність на курсах підвищення кваліфікації  1 заступник директора,  7 викладачів та 2 майстри виробничого навчання.

    Відповідно до графіка стажування  майстрів виробничого навчання, для підвищення  рівня компетентності  та підтвердження робітничого розряду, в червні місяці 2015 року пройшли стажування на базі підприємств м.Хмільника майстри виробничого навчання та викладачі ЛПЗ:

    по професії «муляр; штукатур; лицювальник- плиточник»  - 3чол.

    по професії «конторський (офісний) службовець (бухгалтерія) ; контролер-касир»  - 2 чол.по професії «кухар; офіціант» - 2 чол.

           У 2014-2015 н. р. наш ліцей розпочав працювати  над педагогічною проблемою «Упровадження нових технологій навчання та виховання учнів». Уміння педагога застосовувати нові технології навчан­ня дає йому змогу творчо підходити до організації навчально-пізнавальної діяльності учнів, обираючи в конкретних умовах технологію навчання, яка найкраще забезпечує зас­воєння знань, формування умінь і навичок за мінімальних затрат зусиль і часу.  Мета роботи педколективу над проблемою

     - Організація командної взаємодії фахівців-педагогів щодо   впровадження нових педагогічних технологій  навчання та виховання учнів.

     - Створення максимально сприятливих умов для задоволення освітніх потреб, розвитку та самореалізації кожного учня   у творчому середовищі.

     - Активізація творчого потенціалу учнів – індивідуально та в колективі, залучення до творчої діяльності, підвищення рівня творчої компетентності дітей.

            Методична робота в ліцеї проводиться через педагогічні ради, методичні комісії, педагогічні читання, інструктивно–методичні наради, школи педагогічної майстерності та передового педагогічного досвіду, відкриті уроки, взаємовідвідування, семінари.

          Використовуються також нетрадиційні форми методичної роботи: ярмарок ідей і творчих знахідок, «круглий стіл», методичний діалог, методичні тижні, декада майстерності на завершальному етапі атестації педпрацівників.

          Колективною формою роботи в ліцеї є педагогічна рада, робота якої проводиться згідно з затвердженим планом не менше одного разу на два місяці. На засіданнях педагогічних рад та інструктивно-методичних нарад аналізувалося виконання навчальних  планів та програм, проводилися бесіди з викладачами та майстрами виробничого навчання.    До участі в педагогічній раді залучались члени педагогічного колективу.

          Основною формою методичної роботи залишаються ліцейні методичні комісії, головна функція яких – ознайомлення педагогічних працівників із сучасним станом і перспективою розвитку професійно-технічної освіти, досягненням сучасної педагогічної науки, перспективним педагогічним досвідом.

               Протягом навчального року педагоги ліцею працювали в 7 методичних комісіях. Кожна методична комісія працює над своєю методичною проблемою, яка випливає із загальноліцейної проблеми. У рамках даних методичних комісій проводилися взаємовідвідування уроків. У кожного педагога є план із самоосвіти.  Досвід педагогів ліцею узагальнювався на засіданнях методичних комісій, педагогічних радах.  На засіданнях   методичних комісій проводився аналіз рівня навчальних досягнень учнів за І і II півріччя, за підсумками ДПА, організації технічної творчості в групах, заслуховувалась інформація про роботу кабінетів та майстерні і завдання по покращенню їх роботи: впровадження на уроках теоретичного навчання різнорівневого підходу до опитування і знань учнів, методичні наробки, а також міжпредметні зв’язки при викладанні загальноосвітніх предметів з професійно-технічними і професійно-технічних з виробничим навчанням. З метою удосконалення професійної майстерності, розвитку трудового потенціалу учнів, обміну досвідом з впровадження сучасних технологій навчання згідно з планами  методичних комісій в ліцеї протягом року  проходили предметні та професійні  декади. В рамках декад  були проведені такі заходи: вікторини; конкурси фахової майстерності серед учнів; виставки творчих робіт учнів; конкурси   у формі комп’ютерних презентації,             екскурсії, бесіди, майстер – класи,   вечори.

             Індивідуальна методична робота педагогічних працівників здійснюється шляхом самоосвіти, взаємовідвідування уроків із записом у заведений журнал, написання методичних розробок, проведення відкритих уроків з обов’язковим обговоренням результатів, участі у роботі шкіл педагогічної майстерності та передового педагогічного досвіду. Кожен педагог працює за своєю індивідуальною творчою проблемою відповідно до плану розвитку професійної компетентності. Викладачі і майстри в/н поєднують традиційні методи навчання з інтерактивними технологіями, розробляють дидактичні матеріали для організації ефективної самостійної роботи, контролю знань, опорні конспекти, інструктивно - методичні карти, схеми, алгоритми, опорно - довідкові матеріали. Для роботи з обдарованими учнями розробляються завдання підвищеної складності. Педагогічні працівники ліцею приділяють велику увагу мотивації навчальної діяльності, як необхідній умові свідомого навчання, постановці завдань для активізації слухання, проблемному навчанню та використанню інтерактивних методів, умінню працювати з підручниками та іншими джерелами інформації, застосовуються групові форми навчання, які дають змогу диференціювати та індивідуалізувати процес навчання, адже навчання інших дає найбільший ефект у засвоєнні знань, умінь, навичок. 

           В навчальному закладі успішно реалізовується програма комп’ютеризації та інформатизації навчального процесу. Практично всі педагогічні працівники освоїли навички роботи з комп’ютером на правах користувача. В своїй роботі активно застосовують інформаційно – комунікаційні технології педагоги Ніколюк О.І., Пахольчук О.О., Будковська С.П.,Доценко О.І. та інші. Для всіх викладачів та учнів ліцею створені умови вільного доступу до мережі Інтернет. Бібліотека ліцею   має  вихід в Інтернет, хоча використовується поки що ця можливість не ефективно.

               Заслуговують на увагу проведені відкриті уроки викладачами                          Ніколюк О.І., Плахіною С.М., Юхименко Т.Г., Блажко Г.А. Творчо підійшли до підготовки відкритих уроків виробничого навчання майстри                       Доценко О.І.,Кравчук Н.В. Підсумком проведення відкритих уроків  став конкурс «Кращий урок року», який проходив в ліцеї. Переможцем якого став   урок-суд з української літератури   «Маруся Чурай - вбивця, чи кохана?», який проводила Ніколюк О.І.  На уроці викладач велику увагу приділяла мотивації навчально-пізнавальної діяльності учнів.  Олена Іванівна застосовувала   ігрові ситуації, інтерактивні прийоми, ілюстративний матеріал і мультимедійні слайди, медіазвуки та  відео фрагменти, що сприяло підвищенню рівня активності та знань учнів.

    Особливої уваги заслуговує урок виробничого навчання Доценко О.І. «Страви з макаронних виробів. Приготування  лазаньї» Вона  вміло поєднала теорію з практикою, використовуючи різноманітні інтерактивні прийоми навчання. У ході його проведення педагог велику увагу приділяла вивченню нового матеріалу за схемою «від простого до складного»,  «від відомого до невідомого», «від теорії до практики». Протягом  уроку майстер виробничого навчання використовувала мультимедійну презентацію та   різні  методи і прийоми. На  уроці проходив майстер – клас.

              Одним із основних завдань методичної роботи в ліцеї є систематичне вивчення і узагальнення перспективного педагогічного досвіду.

    В методичному кабінеті організована постійно діюча виставка кращих методичних розробок,  доповідей, дидактичних матеріалів, матеріалів передового педагогічного та виробничого досвіду.

                 На міжнародну виставку «Сучасні навчальні заклади 2015» підготували  методичну розробку.   Презентаційні матеріали учасника виставки були підготовлені методистом Котляровою О.В. та викладачем Березовською Т.Г.і отримали схвальні відгуки. За результатами виставки заклад   отримав бронзову медаль. в номінації  «Сучасний навчальний заклад як соціокультурний осередок громадянсько-патріотичного виховання дітей та студентської молоді». 

            За минулий рік у ліцеї проводилась кропітка робота. В усіх кабінетах  ліцею поновлена настінна наочність, є дидактичний матеріал, розроблений з урахуванням індивідуального, диферинційованого підходу до учнів. Досить високий рівень дидактичного забезпечення навчання обумовлений ефективною методичною роботою педагогічних працівників. За результатами конкурсу «Кращий кабінет ( майстерня) року» найкращими кабінетами визнано кабінет №4 та №8.Серед майстерень перше місце завоювала майстерня № 6.

           Педагогами нашого ліцею впродовж 2014-2015 р.  підготовлено  методичні посібники:    метод комісія бухгалтерських професій підготувала 6 методичних посібники, методкомісія громадського харчування розробила 14, метод комісія будівельного профілю – 8 методичок,  методкомісія загальноосвітніх дисциплін – 11посібників, методична комісія класних керівників підготувала 4 методичних посібника.

    Відповідно до Положення про олімпіади з базових і спеціальних дисциплін та   з метою пошуку, підтримки, розвитку творчого потенціалу обдарованої молоді  в ліцеї  були проведені олімпіади загальноосвітніх дисциплін та спецдисциплін. Переможці ліцейних олімпіад прийняли участь в міських олімпіадах по предметах історія, біологія, англійська мова, інформатика.                Також приймали участь в обласних, районних   конкурсах, а саме:  учениця нашого ліцею Олійник Ольга отримала диплом  другого ступеня в ІІІ етапі ІV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка. Також приймали участь у XV Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика.   

             Проходив   практичний семінар «Як працювати над науково-методичною проблемою » « Упровадження нових технологій навчання та виховання учнів»,  майстер – класи. Двічі на рік в ліцеї проходила виставка педагогічних надбань «Зерна досвіду».  Ця виставка дає можливість набути більш високого професіоналізму, поділитися своїми методичними надбаннями, побачити здобутки інших.

                Велику роботу методист проводила з молодими педагогами: групові та індивідуальні консультації, круглий стіл «Чого я навчився в ліцеї», тиждень – презентація досягнень педагогів - початківців.

                В ліцеї діяли такі школи: школа педагога – початківця, школа майстрів виробничого навчання, школа передового педагогічного досвіду. Широкою формою обміну досвідом є взаємовідвідування уроків.

    У 2014-2015 році  вивчався досвід викладача вищої категорії Марценюк О.В. по темі «Активізація розумової діяльності та пізнавального інтересу учнів на уроках історії. Використання інтерактивних технологій навчання». Змістом досвіду є те, що   на сучасному етапі розвитку освіти проблема активності пізнавальної діяльності набуває особливо важливого значення у зв’язку з високими темпами розвитку  та вдосконалення науки і техніки, потреба суспільства в людях освічених, здатних швидко орієнтуватися в нових умовах, мислити самостійно та вільно від стереотипів. Виконання такого роду завдань стає можливим лише за умови активного навчання, що стимулює розумову діяльність учнів.

             У 2014-2015 н. році було надруковано  дев`ять  статей у збірнику «Вісник професійно-технічної освіти Вінниччини» (Коломієць М.П., Марценюк О.В., Цвєткова Е.Ф., Доценко О.І., Юхименко Т.Г., Ніколюк О.І., Котлярова О.В., Терлецька І.М., Копчинська Л.В., Коломієць Т.М., Коровецька І.М.)

             Протягом 2014-2015 навчального року здійснювався внутрішньоліцейний контроль, зокрема за роботою педагогічних кадрів, за якістю навчально-виховного процесу, було вивчено стан викладання предметів та рівень навчальних досягнень учнів  з бухгалтерського обліку, географії, технології лицювальних та плиточник робіт, охорони праці, устаткування підприємств харчування, біології, товарознавства непродовольчих товарів, виробничого навчання по професії конторський (офісний) службовець (бухгалтерія). Згідно з річним планом ліцею здійснювався контроль за якістю виховної роботи,   охороною праці, життя і здоров’я. Усі матеріали внутрішньоліцейного контролю узагальнено в довідках і наказах по ліцею.продовження...