Вівторок
22.08.2017
06:12
Пошук


Форма входу

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Архів записів
Календар
«  Серпень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
  • Магазин автозапчастин
  • Друзі сайту
    Державний
    навчальний заклад "Професійний ліцей сфери послуг
    м. Хмільник"

    Звіт директора ДНЗ «Професійний ліцей сфери послуг м. Хмільник»

    за 2015-2016 н.р.

    Навчально-виробнича діяльність На протязі 2015-2016 навчального року   колектив ДНЗ «Професійний ліцей сфери послуг м. Хмільник» працював на виконання завдань поставлених в Законах України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту»,чинних законодавчих актах які регламентують діяльність ПТНЗ, реалізуючи державну політику по реформування професійно-технічної освіти, виходячи із економічних змін в суспільстві, сучасних вимог до соціального партнерства із замовниками освітніх послуг з підготовки робітничих кадрів . Навчально-виховний процес в навчальному закладі здійснювався у відповідності до Плану роботи ліцею на 2015-2016 навчальний рік,затвердженого педагогічною радою, на підставі затверджених навчальних планів,програм, штатного розкладу та бюджетного кошторису.       В навчальному закладі відповідно до штатного розпису -  85,8 штатних одиниць,  з них: - адмінперсоналу – 12,5 - майстрів виробничого навчання – 24 - спеціалістів – 9 - робітників – 13,5 - викладачів – 23,8 - бухгалтерська служба - 3 Фактично в списках – 73 чоловік,   з них: 4 – декретна відпустка, 3- сумісники.  

    Навчання ведеться за такими професіями:

    № з/п Код за ДК Повна назва професій Освітня база Термін навчання
    1 5122 5123 Кухар Офіціант 9 класів 3 роки
    2 5122 5123 Кухар Офіціант 11 класів 1,5 роки
    3 7436 Швачка 9 класів 3 роки
    4 7436 Швачка 11 класів 1 рік
    5 7436 7433 Швачка Кравець 9 класів 3 роки
    6 7436 7433 Швачка Кравець 11 класів 1,6 роки
    7 7122 7133 7132 Муляр Штукатур Лицювальник-плиточник 9 класів 3 роки
    8 7122 7133 7132 Муляр Штукатур Лицювальник-плиточник 11 класів 1,5 роки
    9 4121   4211 Конторський (офісний) службовець (бухгалтерія) Контролер-касир 9 класів 3 роки
    10 4121 Конторський (офісний) службовець (бухгалтерія) 11 класів 1 рік

      Підготовка кваліфікованих робітників ведеться на базі базової загальної середньої освіти - термін навчання 3 роки, на базі повної загальної середньої освіти - термін навчання 1 рік, 1,5 роки. Учні, що прийняті на навчання на базі базової загальної середньої освіти разом з професією одержують повну загальну середню освіту. 

    Соціальний паспорт

    2016 р.

    Кількість учнів

    417 + 4 к.

    Категорія учнів

    Всього

    Сироти

    6

    Позбавлені батьківського піклування

     

    12

    Неповна сім’я (один з батьків)

    182

    Багатодітні

    53

    Діти-інваліди

    8

    Діти учасників АТО

    2

    Переселенці

    2

    Діти з складними життєвими обставинами

    2

    Разом

    267

                   

           В минулому навчальному році наш колектив виконав план набору учнів. На 2015-2016 навчальний рік план набору складав 170 учнів, прийнято на навчання 173 учні.               

    Назва ПТНЗ

    2013

    2014 2015
    План прийому Виконано % План прийому Виконано % План прийому Виконано %
    ДНЗ «ПЛСП м. Хмільник» 150 192 128 150 161 107 170 173 102
     

      Важливим показником роботи колективу є відрахування учнів з різних причин. Зовсім викорінити ці факти неможливо, так як бувають різні життєві ситуації. Ми маємо  справу ще не з зовсім дорослими людьми, а з підлітками, у яких бувають сумніви або розчарування з вибраної професії Прогнозовані показники на 2015-2016 н.р. у розрізі напрямів підготовки та професій (прийом та випуск)

    № п.п Освітньо-кваліфікаційний рівень, напрям економічної діяльності, назва професії (спеціальності)

    Обсяги регіонального замовлення на підготовку робітничих кадрів  та молодших спеціалістів (осіб)

    2016 рік

    фактично 2015
    Прийом

    Випуск

    Прийом
      Кваліфікований робітник (всього, із них) 165 178 173
      Загальний для всіх галузей економіки 25 16 24
      Конторський (офісний) службовець (бухгалтерія); контролер-касир 25 16 24
      Будівельні, монтажні і ремонтно-будівельні роботи 25 20 24
      Муляр; штукатур; лицювальник-плиточник 25 20 24
      Швейне виробництво 30 19 24
      Швачка; кравець 30 19 24
      Громадське харчування 85 123 101
      Кухар; офіціант 60 106 101
      Кухар; кравець 25 17 -

        Навчальний процес у ліцеї здійснюється за розкладом занять, який складається посеместрово на підставі діючих робочих навчальних планів та наказу про педагогічне навантаження викладачів.   Робочі навчальні плани розроблені на підставі типових згідно з державними стандартами професійно-технічної освіти, погоджені з замовниками робітничих кадрів, НМЦ ПТО в Вінницькій області та затверджені заступником директора департаменту освіти і науки Вінницької ОДА.           Навчання учнів   ведеться у чіткій відповідності до державних стандартів ПТО, що введені в дію наказами МОН від 23.08.2006 р. № 633; від 29.08.2007 р. №771; від 23.04.2008 р. №759; від 10.07.2012 р. №802.           У відповідності до робочих навчальних планів середнє річне навантаження складає викладачам 736 годин. За згодою окремі викладачі працювали з неповним навантаженням. Забезпечено рівномірне навчальне навантаження учнів протягом тижня, ефективне використання матеріально-технічної бази та відповідність педагогічним і санітарно-гігієнічним нормам, враховано чергування теоретичних, лабораторно-практичних занять та професійно-практичної підготовки.   Педагогічне навантаження встановлюється у відповідності з освітою та педагогічним стажем викладачів.           Навчальними планами передбачено тижневе навантаження учнів   не більше 36 годин, при денному навантаженні не перевищує 8 академічних годин теоретичного навчання та 6 годин виробничого навчання. На підставі навчальних планів та програм педагогічні працівники розробляють перспективно-тематичні, календарні  плани, плани уроків, які погоджуються на засіданнях методичних комісій та затверджуються заступником директора з теоретичного навчання.          Освітній та фаховий рівень педагогічних працівників відповідає предметам, які викладаються в ліцеї. В цілому колектив ліцею згуртований, спроможний виконувати державні вимоги якісної підготовки робітничих кадрів, забезпечити комфортні умови для навчання, праці та відпочинку.     Головну мету, яку ми завжди ставили і ставимо перед собою – підготувати компетентних, конкурентоспроможних фахівців на ринку праці.        Запорукою було і залишається якісне і в повному обсязі виконання навчальних планів та програм. З цим завданням ми щороку справляємось. Всього за 2015-2016 н. р. було  40 відмінників.              Навчальний заклад забезпечений комп’ютерною та офісною технікою, має сучасний інтер’єр. Має свій сайт, який постійно поповнюється інформацією з  життя навчального закладу.               При викладанні теоретичного матеріалу реалізуються міжпредметні та міжциклові зв’язки: розгляд тем із загальноосвітніх предметів носить професійний напрямок.           Професійно – практична підготовка учнів здійснюється в навчально-виробничих майстернях та безпосередньо на робочих місцях підприємств. У навчальних планах та програмах враховано основні завдання професійного навчання і задоволення потреб економіки країни у кваліфікованих і конкурентоспроможних на ринку праці робітниках. Навчальними планами передбачено тижневе навантаження учнів – слухачів не більше 36 годин, при денному навантаженні не перевищує  8 академічних годин теоретичного навчання і 6 годин виробничого навчання. До самостійного виконання робіт учні  допускаються лише після навчання й перевірки знань з охорони праці. Професійно – практична підготовка на підприємствах проходить відповідно до укладених угод з підприємствами – замовниками.  Завдяки створенню розгалуженої мережі державних і приватних кафе, ресторанів, барів, магазинів, будівельних майданчиків, що   сконцентровані у місті – курорті Хмільник, потреба спеціалістів,  яких готує наш ліцей, існує постійно. Питанням працевлаштування випускників в ліцеї знаходиться на постійному контролі. Адміністрація ліцею співпрацює з місцевими органами виконавчої влади, державною службою зайнятості та замовниками робітничих кадрів. В січні місяці в ліцеї виданий наказ про створення комісії по працевлаштуванню випускників до складу якої ввійшли адміністрація ліцею та майстри виробничого навчання випускних груп, призначено працівників ліцею відповідальних за працевлаштування випускників.          Протягом року комісія по працевлаштуванню випускників вивчала потребу регіонального ринку праці, проводила зустрічі з роботодавцями,   укладала угоди з підприємствами роботодавцями на підготовку кваліфікованих робітників, проводила роз’яснювальну  роботу з випускниками та їх батьками щодо обов’язкового працевлаштування згідно отриманої професії.   В березні місяці проводилось засідання комісії та учнів випускних груп по попередньому розподілу випускників ліцею, де ознайомили учнів з порядком працевлаштування випускників, надана інформація про можливість працевлаштування на підставі укладених договорів, ознайомлено учнів з реєстром вакансій.         По закінченні ліцею разом із врученням дипломів державного зразка, буде видано випускникам направлення на роботу, заведено картки випускників у двох примірниках

     Таблиця

    працевлаштування випускників ДНЗ «ПЛСП м. Хмільник».

    2015 року

    Рік випуску

             

     

    Всього випускників

    Працев- 

    лаштов

    Декрет

    Армія

    Прод

    навчання

    Самост

    працевл

    Інше

    Не прац

       по Хмільнику

    92   

    67

    8

     

    13

     

     

    4

    По філії

    78

    61

    10

     

    4

    -

     

    3

    Всьго:

    170

    128

    18

     

    17

    -

    -

     7

    %

     

    75.5     

    10.5

     

    10

     

     

    4

     

        Але при працевлаштуванні випускників є дуже багато проблем. Основною проблемою у працевлаштуванні,  є те, що роботодавець хоче отримати готового працівника, який прийде й одразу почне виконувати всі покладені на нього обов’язки та доручення. А ускладнює цю проблему ситуація на ринку праці - кількість вільної робочої сили значна, тож роботодавець може вибирати.   До того ж, сьогодні молоді люди зазвичай не вміють презентувати себе роботодавцю, акцентувати його увагу на своїх уміннях і перевагах, переконувати, що саме вони гідні займати обране робоче місце і якнайкраще впораються з поставленими завданнями   Слідуючою проблемою працевлаштування з багатьох професій є відмова роботодавців офіційно оформляти працівників та надавати документи, що підтверджують працевлаштування. Проблеми працевлаштування перекладені на навчальні заклади, однак, це є проблемами, які повинні вирішуватися також органами місцевого самоврядування, контролюючими органами.              Моніторинг працевлаштування випускників 2015р показав що 68%   випускників станом на 1 листопада 2015р. працюють за направленням, 4 % змінили місце працевлаштування ,але працюють за отриманою професією 11% випускників продовжили навчання, 10 % знаходяться в декретній відпустці, 7 % випускників не працюють  по різних причинах. Однак, на практиці ліцей стикається з цілим рядом проблем, зокрема,  відмова   підприємств, які уклавши попередні угоди щодо підготовки для них спеціалістів у системі професійно-технічної освіти, через власну нестабільність відмовляються брати випускників на роботу. Організація навчально-виробничої діяльності в ліцеї здійснюється відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 07.06.1999 р. № 992 «Про затвердження порядку надання робочих місць для проходження учнями (слухачами ) ПТНЗ виробничого навчання та виробничої практики» зі змінами  від 27.08.2010 р. № 770 , наказу МОН України від 30.05.2006 р. № 419 «Про затвердження Положення про організацію навчально-виробничого процесу у ПТНЗ».   Проходження учнями  ліцею виробничої практики реалізується в відповідності до навчальних програм та проходить  на робочих місцях   підприємств, установ та організацій м. Хмільника та Хмільницького р-ну. Виробнича практика – це важлива частина підготовки кваліфікованих робітників. Організація практики, пошук робочих місць – головна задача адміністрації ліцею та майстрів виробничого навчання, які здійснюють зв’язок ліцею з підприємствами, організовують підготовку робочих місць на тих базах практики, які забезпечують виконання програм для відповідних кваліфікаційних рівнів, безпечні умови праці практикантів.    Для проходження виробничого навчання та практики в умовах виробництва складаються типові договори. Згідно наказу директора ліцею учні, відповідно договорам, направляються на робочі місця, де за ними закріплюються керівники виробничої практики та відповідальні за охорону праці. Учні виконують визначений обсяг виробничих робіт, згідно з робочими навчальними планами та робочою навчальною програмою з виробничої практики на підприємстві, яка  погоджується  із представниками підприємств      Виробничу  практику учні по  професії  «муляр, штукатур, лицювальник- плиточник» проходять в ТОВ «Подолпромторг», ЗАТ «Хмільникмеблі», Обласна фізіотерапевтична лікарня, ЦВКС «Хмільник», ТОВ «Поділля», ЦРЛ, КП «Хмільницький ЖЕК». Під керівництвом спеціалістів підприємств  наші учні під час виробничої практики засвоюють прийоми роботи з екологічно безпечними матеріалами.         Виробничу  практику учні    професії  «швачка, кравець»  проходять СПД ФОП Скоробогач, ПП «Інтер- текст», мале приватне підприємство «Гравіс»,ТОВ «Побутові послуги», ПП Звєрєва. Адміністрація підприємств організовує професійні екскурсії,   надає учням платні робочі місця під час проходження   виробничої практики.     Виробничу  практику учні по  професії  «кухар; офіціант» проходять в сучасних  ресторанах  «Лісний», «Аіст», «Ольгерд», «Дежавю», в санаторіях МЦРЗ, «Березовий гай», ЦВКС «Хмільник», Обласна фізіотерапевтична лікарня, ПАТ «Харчування» та ін. На сьогоднішній день випускники ліцею успішно працюють на    даних підприємствах.   Виробничу  практику учні по  професії  «конторський(офісний) службовець (бухгалтерія) , контролер-касир» проходять в   ПП Болбат,   АПНВП  «Візит». ТОВ «Подолпромторг», ФОП Карпенко І.Б., СПД Сай С.П. та ін. Спільно з керівниками цих підприємств розроблено програми виробничої практики, погоджено переліки кваліфікаційних пробних робіт учнів, детальні програми виробничої практики. Учні, які проходять виробниче навчання та виробничу практику в навчально-виробничих майстернях, лабораторіях, на підприємствах, установах і організаціях забезпечені робочими місцями з необхідним обладнанням, інструментами, пристроями, матеріалами, нормативною документацією. Учні забезпечені спецодягом, індивідуальними та колективними засобами захисту. Кожен учень на підприємстві веде щоденник. Щоденник є основним документом, що підтверджує проходження учнями виробничого навчання в умовах виробництва та виробничої практики на підприємстві. Під час виробничої практики на підприємстві учні виконують кваліфікаційну пробну роботу відповідно до вимог кваліфікаційної характеристики, комісія оцінює її і підприємство надає учню характеристику відповідно його знань, умінь і навичок на певний розряд чи категорію. Для учнів з інтегрованих робітничих професій згідно навчальним планам після проходження виробничої практики на відповідний розряд проводиться (проміжна) поетапна кваліфікаційна атестація, а для учнів випускного курсу державна кваліфікаційна атестація. Кожен учень виконує кваліфікаційну пробну роботу згідно з особистим нарядом – завданням, яку оцінює кваліфікаційна комісія (по випуску). Державна кваліфікаційна комісія розглянувши підсумки та захист дипломної роботи кожним учнем, складає протокол засідання державної кваліфікаційної комісії. З кожним роком все складніше вирішується питання щодо оплати праці учнів під час виробничої практики. Це зумовлено рядом об’єктивних причин:        - відсутність вакансій;        - відсутність правового підґрунтя здійснювати грошові виплати учням з ряду професій, де обов’язковою умовою для виконання виробничих завдань є досягнення особою 18 років. Роботи цих професій пов’язані з матеріальною відповідальністю, життям і здоров’ям людини, шкідливими та безпечними умовами праці.       Співпраця з роботодавцями дає певні результати у вигляді надходжень від виробничої практики на рахунок навчального закладу.          Доходи від навчально-виробничої діяльності близько 72 тис.грн. Традиційними впродовж останніх років стало проведення Тижнів професій на яких учні демонструють здобуті професійні навики під час проведення   конкурсів фахової майстерності,   представляють для огляду експонати, виготовлені гуртками технічної творчості, учнями груп.      У 2015-2016 навчальному році проводились конкурси фахової майстерності учнів ліцею  та виставки технічної творчості, а саме: по професії «кухар. офіціант» - грудень 2015року по професії «конторський(офісний) службовець (бухгалтерія) , контролер-касир» лютий 2016 року по професії «кравець»  лютий 2016 року по професії «муляр, штукатур, «лицювальник - плиточник» - березень 2016 року.            В березні місяці 2016 року учениці Могилів-Подільськоїт філії групи  КК-13-18 Лященко Ірина Григорівна, Халус Олена Сергіївна приймали участь в 2 етапі обласного конкурсу фахової майстерності з професії «кравець».         В квітні місяці 2016 року учень групи  М- 13- 9 Саган Юрій Іванович приймав участь в 2 етапі обласного конкурсу фахової майстерності з професії «лицювальник-плиточник».      Для підвищення  рівня компетентності  та підтвердження робітничого розряду, відповідно до графіка в червні місяці 2016 року на базі підприємств м.Хмільника та м. Могилів-Подільського пройшли стажування майстри виробничого навчання  з професії:  «кухар. офіціант» - 10 чол. «швачка, кравець» - 4 чол. В ліцеї основним документом обліку  навчальної-виробничої  роботи є журнали обліку виробничого навчання установленої форми, у яких майстри  здійснюють облік та оцінювання навчальних занять,  виконання робочих навчальних планів і програм . Журнали обліку виробничого навчання  ведуться та зберігаються згідно з чинним законодавством.  Адміністрацією здійснюється систематичний контроль за веденням журналів, про що свідчать записи і підписи у журналах відповідних працівників. Стан ведення журналів – задовільний. Начальні плани та програми виконуються в повному обсязі. Систематично здійснюється контроль навчально-виробничого процесу, про що свідчать накази, результати яких  розглядаються і аналізуються на інструктивно-методичних нарадах.   Методична робота    Методична робота в  ДНЗ « Професійний ліцей сфери послуг м. Хмільник» здійснюється відповідно до «Положення про методичну роботу в ПТНЗ», плану роботи на рік та планів роботи методичних комісій і ґрунтується на діагностичній основі з урахуванням рівня професійної підготовки педагогів.                   Якісний склад педагогічного колективу у 2015-2016 навчальному році характеризувався наступними показниками:  викладачі вищої категорії – 8 педагогів, в т. ч. старший викладач -1;  викладачі I категорії – 5 осіб; ІІ категорія – 6 осіб; спеціаліст – 9 чоловік. Мали 12 тарифний розряд – 7 майстрів виробничого навчання,  в т. ч.звання «Майстер виробничого навчання IІ категорії» – 1 особа, «Майстер виробничого навчання I категорії»    – 2 особи;  майстри виробничого навчання  11 тарифного розряду - 2 особи; 10  тарифного розряду - 4 особи; 9 тарифного розряду - 6 чоловік.          В 2015 – 2016 навчальному році відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06 жовтня 2010 р. № 930, згідно графіка та вимог  проведена   атестація педагогічних працівників ліцею. В поточному році атестації підлягали  і пройшли атестацію 7 педпрацівників, у тому числі:   1 викладач на встановлення вищої категорії,   2 майстри на підтвердження 12 тарифного розряду та встановлення звання «майстер виробничого навчання І категорії», 2 викладача -  на ІІ категорію,1 майстер виробничого навчання на 12 тарифний розряд,   1 майстер виробничого навчання на 10 тарифний розряд.        В атестаційний період адміністрацією навчального закладу, членами атестаційної комісії вивчалася система роботи педагогічних працівників, що атестувалися, шляхом відвідування уроків, позакласних заходів, перевірки ведення документації, навчальних кабінетів.         Підвищили свою професійну компетентність на курсах підвищення кваліфікації  1 заступник директора,  2 викладача.   Відповідно до графіка стажування  майстрів виробничого навчання, для підвищення  рівня компетентності  та підтвердження робітничого розряду, в червні місяці 2016 року пройшли стажування   майстри виробничого навчання.        Наш ліцей другий рік працює  над педагогічною проблемою «Упровадження нових технологій навчання та виховання учнів». Уміння педагога застосовувати нові технології навчан­ня дає йому змогу творчо підходити до організації навчально-пізнавальної діяльності учнів, обираючи в конкретних умовах технологію навчання, яка найкраще забезпечує зас­воєння знань, формування умінь і навичок за мінімальних затрат зусиль і часу.  Мета роботи педколективу над проблемою  - Організація командної взаємодії фахівців-педагогів щодо   впровадження нових педагогічних технологій  навчання та виховання учнів.  - Створення максимально сприятливих умов для задоволення освітніх потреб, розвитку та самореалізації кожного учня   у творчому середовищі.  - Активізація творчого потенціалу учнів – індивідуально та в колективі, залучення до творчої діяльності, підвищення рівня творчої компетентності дітей.         Методична робота в ліцеї проводиться через педагогічні ради, методичні комісії, педагогічні читання, інструктивно–методичні наради, школи педагогічної майстерності та передового педагогічного досвіду, відкриті уроки, взаємовідвідування, семінари. У 2015-2016 навчальному році на засіданнях педагогічних рад розглядалися питання:

    -         затвердження плану роботи ліцею (та тарифікації педагогів) на 2015-2016 н.р.;

    -         про організацію роботи з охорони праці;

    -         розгляд та затвердження педагогічного навантаження на 2015-2016 н.р.;

    -         про проходження чергової атестації педагогічних працівників;

    -         адаптація учнів нового прийому. Проблеми формування позитивної мотивації навчальної діяльності учнів, як важливий фактор підготовки компетентного фахівця;

    -         стан викладання виробничого навчання по професії «Офіціант»;

    -         про стан виконання Концепції з національно-патріотичного виховання дітей та молоді;

    -         про стан гурткової роботи в ліцеї;

    -         допуск до екзаменів;

    -         аналіз якості навчального процесу в І семестрі 2015-2016 н.р.;

    -         аналіз методичної роботи за І семестр 2015-2016 н.р.;

    -         про виконання навчальних планів і програм за результатами перевірки журналів теоретичного, виробничого навчання;

    -         пр. підвищення якості роботи педагогічного колективу щодо профілактики правопорушень та пропусків занять учнями без поважних причин;

    -         допуск до державної підсумкової атестації;

    -         про проведення державної підсумкової атестації у 2015-2016 н.р.;

    -         погодження завдань для проведення державної підсумкової атестації розроблені викладачами відповідного фаху;

    -         стан викладання предмету «Історія України»;

    -         творчий звіт працівників, що атестуються;

    -         шляхи вдосконалення педагогічної майстерності майстра виробничого навчання;

    -         роль особистості класного керівника у формуванні творчого працездатного колективу учнів. Соціальний захист дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;

    -         про забезпечення безпеки учасників навчально-виховного процесу у 2016 році;

    -         діяльність педагогічного колективу щодо творчої реалізації педагогічної проблеми «Упровадження нових технологій навчання та виховання учнів» в навчально-виховний процес ліцею;

    -         стан проходження учнями виробничої практики;

    -         стан викладання предмету «Фізична культура і здоров’я»;

    -         досвід роботи викладача математики Коломієць Т.М.       Використовуються також нетрадиційні форми методичної роботи: ярмарок ідей і творчих знахідок, «круглий стіл», методичний діалог, методичні тижні, декада майстерності на завершальному етапі атестації педпрацівників.       Колективною формою роботи в ліцеї є педагогічна рада, робота якої проводиться згідно з затвердженим планом не менше одного разу на два місяці. На засіданнях педагогічних рад та інструктивно-методичних нарад аналізувалося виконання навчальних  планів та програм, проводилися бесіди з викладачами та майстрами виробничого навчання.    До участі в педагогічній раді залучались члени педагогічного колективу.       Основною формою методичної роботи залишаються ліцейні методичні комісії, головна функція яких – ознайомлення педагогічних працівників із сучасним станом і перспективою розвитку професійно-технічної освіти, досягненням сучасної педагогічної науки, перспективним педагогічним досвідом.            Протягом навчального року педагоги ліцею працювали в 7 методичних комісіях. Кожна методична комісія працює над своєю методичною проблемою, яка випливає із загальноліцейної проблеми. У рамках даних методичних комісій проводилися взаємовідвідування уроків. У кожного педагога є план із самоосвіти.  Досвід педагогів ліцею узагальнювався на засіданнях методичних комісій, педагогічних радах.  На засіданнях   методичних комісій проводився аналіз рівня навчальних досягнень учнів за І і II півріччя, за підсумками ДПА, організації технічної творчості в групах, заслуховувалась інформація про роботу кабінетів та майстерні і завдання по покращенню їх роботи: впровадження на уроках теоретичного навчання різнорівневого підходу до опитування і знань учнів, методичні наробки, а також міжпредметні зв’язки при викладанні загальноосвітніх предметів з професійно-технічними і професійно-технічних з виробничим навчанням. З метою удосконалення професійної майстерності, розвитку трудового потенціалу учнів, обміну досвідом з впровадження сучасних технологій навчання згідно з планами  методичних комісій в ліцеї протягом року  проходили предметні та професійні  декади. В рамках декад  були проведені такі заходи: вікторини; конкурси фахової майстерності серед учнів; виставки творчих робіт учнів; конкурси   у формі комп’ютерних презентації, екскурсії.   далі...